19 października 2020
Tryb przyjmowania i załatwiania spraw
Tryb załatwiania spraw
Podstawowym aktem prawnym regulującym sposoby przyjmowania i załatwiania spraw przez Krajowe Centrum ds. AIDS jest "Instrukcja kancelaryjna" wprowadzona w Zarządzeniu Wewnętrznym Nr 08/05 z dnia 22 kwietnia 2005r., której obowiązek sporządzenia wynika z przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r. Nr 171, poz. 1396 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 16 września 2002 r. w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych (Dz. U. Nr 167, poz. 1375). Instrukcja kancelaryjna jest podstawą pracy biurowej i określa system kancelaryjny Krajowego Centrum ds. AIDS. Instrukcja kancelaryjna reguluje w szczególności zasady rejestrowania spraw oraz znakowania pism, zakładania teczek aktowych oraz zasady przekazywania akt zakończonych do składnicy akt.
Przyjmowanie korespondencji
- Wszystkie przesyłki przyjmuje sekretariat w godzinach od 8.00 do 16.00. Po przyjęciu wpływu pracownik sekretariatu sprawdza prawidłowość zaadresowania i stan opakowania. W razie stwierdzenia uszkodzenia przesyłki sporządza adnotację na kopercie lub opakowaniu oraz na potwierdzeniu odbioru i żąda od pracownika urzędu pocztowego spisania protokołu bądź adnotacji o uszkodzeniu.
- Wpływy specjalne sekretariat wpisuje do odpowiedniego rejestru, sporządza o tym adnotację w obrębie pieczęci wpływu i doręcza adresatom za pokwitowaniem. Na telegramach, telefaksach, itp. zamieszcza też godzinę i minutę przyjęcia, a na telefonogramach imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe nadającego i przyjmującego.
- Potwierdzenie otrzymania pisma sekretariat wydaje na żądanie składającego pismo.
- Na pierwszej stronie pisma lub koperty (w przypadku wpływów poufnych) umieszcza się pieczątkę wpływu, w jej obrębie wpisuje datę, a po dekretacji symbol komórki, której sprawę przydzielono.
- Sekretariat przekazuje wpływy do dekretacji dyrektorowi, jego zastępcy a następnie przekazuje do poszczególnych komórek organizacyjnych zgodnie z dekretacją.
Załatwianie spraw
- Referenci załatwiają sprawy w kolejności ich wpływu i stopnia pilności. Każdą sprawę załatwia się odrębnym pismem.
- Sprawę można załatwić ustnie (bezpośrednio lub telefonicznie) bądź pisemnie.
- Formę ustną stosuje się, gdy nie zachodzi potrzeba pisemnego udokumentowania sprawy. Sporządza się tylko notatkę podającą sposób i datę załatwienia, podpisaną przez referenta.
- Forma odręczna polega na sporządzeniu przez referenta, bezpośrednio na otrzymanym piśmie zwięzłej odpowiedzi załatwiającej sprawę lub odręcznej notatki wskazującej sposób jej załatwienia, bez kopii odpowiedzi.
- Sprawy pod względem kolejności załatwiania dzielą się na:
- pilne, które powinny być załatwiane niezwłocznie,
- terminowe, które powinny być załatwiane z takim wyliczeniem, aby adresat otrzymał odpowiedź w ustalonym terminie,
- zwykłe, które powinny być załatwiane najpóźniej w ciągu siedmiu dni licząc od dnia otrzymania sprawy do załatwienia przez referenta.
W razie upływu terminu oznaczonego na załatwienie sprawy, referent na podstawie akt i stwierdzonego faktu wysyła ponaglenie lub dokonuje przesunięcia terminu odnotowując to w aktach sprawy.
W przypadku otrzymania ponaglenia lub gdy załatwienie sprawy w ustalonym terminie nie jest możliwe, a sprawa dotyczy jednostki nadrzędnej należy wystąpić do tej jednostki o przesunięcie terminu z podaniem przyczyn.
W celu uzyskania informacji o stanie spraw indywidualnych uprzejmie prosimy o kontakt z poszczególnymi działami Krajowego Centrum ds. AIDS.
Metryczka
Wytworzono: | 2020-10-19 19:05 | przez: Barbara Burasiewicz |
---|---|---|
Opublikowano: | 2020-10-19 00:00 | przez: Maria Rogalewicz |
Podmiot udostępniający: | Krajowe Centrum ds. AIDS | |
Odwiedziny: | 5610 |
Rejestr zmian
- Brak wpisów.